4 redenen om voor een gepersonaliseerde e-learning te kiezen
Wist je dat gepersonaliseerde e-learnings 4 keer zo goed worden ontvangen door medewerkers als standaard e-learnings? Het is dus ook echt 4 keer zo effectief om hiervoor te kiezen. Waar dit door komt? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
1: Het sluit aan bij de ervaringswereld van de medewerker
Een gepersonaliseerde e-learning sluit volledig aan bij de ervaringswereld van de medewerker. Door situaties te kiezen die daadwerkelijk kunnen voorkomen, slaan medewerkers de informatie beter op. Het is ook interessanter voor de medewerkers om gepersonaliseerde e-learnings te volgen aangezien zij zich kunnen inleven in de situatie.
Bij een gepersonaliseerde e-learning voor een ziekenhuis kan er aan het medisch personeel bijvoorbeeld worden uitgelegd hoe je patiëntengegevens deelt via het EPD.
Dit is voor het kantoorpersoneel van een ziekenhuis niet relevant. Voor hen is het juist interessant om te weten hoe ze informatie veilig kunnen delen via Sharepoint. Of hoe ze bijvoorbeeld hun bureau moeten achterlaten aan het einde van de dag zodat er geen gevoelige informatie terecht kan komen bij de mensen die komen poetsen.
Het is ook interessanter voor de medewerkers om gepersonaliseerde e-learnings te volgen aangezien zij zich herkennen in de situatie.
2: Het sluit aan bij de leerervaring en behoefte van de medewerker
Verschillende groepen medewerkers hebben verschillende referentiekaders. Wat voor de één gesneden koek is, is voor de ander een openbaring. Met een gepersonaliseerde e-learning kan hier onderscheid in worden gemaakt.
Ook kan er rekening gehouden worden met de diverse leervoorkeuren. Sommige medewerkers leren liever visueel, dus door middel van video. Andere medewerkers leren liever door teksten te lezen. Het materiaal kan hier in een gepersonaliseerde e-learning op aangepast worden.
3: De leerbeleving is veel hoger en resultaten zijn beter
Doordat de informatie in de gepersonaliseerde e-learning relevant en herkenbaar is, onthoudt de medewerker de informatie beter.
“Het verhaal dat ik vanmiddag ga vertellen komt volledig terug in de e-learning. Als je die maakt, weet je eigenlijk alles.”
– Ger Wierenga, Martini Ziekenhuis, over de e-learning die als onboarding training wordt ingezet.
“Andere leveranciers moesten opnieuw filmen om video’s te maken voor de E-learning. Dat kost heel veel geld en tijd. Daar bedacht ZCUR een oplossing voor. Zij werken met animaties en voegden onze huisstijl toe zonder extra kosten te maken. Het ziet er netjes uit. Sterker nog, we krijgen complimenten van medewerkers.”
– Lauren Pollinger, Franciscus Gasthuis, over de gepersonaliseerde e-learning.
4: Er wordt tijd bespaard
Medewerkers hoeven geen ellenlange e-learnings te doorlopen. Ze leren alleen wat voor hen relevant is en op een manier die bij hen past. Hierdoor wordt er ontzettend veel tijd bespaard. We kunnen de e-learning ook in delen (micro learnings) aanbieden.
Wij maken regelmatig vertakkingen in onze programma’s. Medewerkers die met het EPD werken, krijgen bijvoorbeeld extra uitleg over dossier inzages en breaking-the-glass. Door collega’s uitleg te laten geven in een vlog, wordt het relevant en herkenbaar.
Vrijblijvende demo aanvragen
Ben je nieuwsgierig geworden naar de gepersonaliseerde e-learnings die wij aanbieden? Wij laten je tijdens een vrijblijvende demo graag diverse voorbeelden zien en lichten toe wat er mogelijk is voor jouw organisatie.
Vraag hier een vrijblijvende demo aan.